Rotterdam Festivals Rotterdam Festivals

Eurovision Village Rotterdam.

Good evening, Europe! Voor de Eurovision Song Contest in 2021 hebben wij online content gemaakt voor de Eurovision Village 2021. Dit is de officiële fan zone van het Eurovisie Songfestival en dé plek waar fans samen komen om de acts voorafgaand aan het Eurovisie Songfestival live te zien optreden. Snip Snap heeft zich van 15 tot 23 mei 2021 ingezet om fan content voor deze ontmoetingsplek te maken.

Strategie

De strategie van Snip Snap was om het échte festivalgevoel online te creëren en de fans bij elkaar te brengen. Met een dedicated ‘content lab’ hebben we hiervoor op locatie én vanuit ons kantoor samengewerkt. Alle disciplines vanuit het team werkten vanuit een hub met elkaar samen aan het creëren van content.

Concept

Met de content die wij maakten, creëerden we het ultieme festivalgevoel waar heel Europa welkom is en wordt Europa uitgenodigd om langs te komen bij deze digitale editie van de Eurovision Village.

Content

In één week tijd hebben we 1 hero video, 18 hub video’s en 150 hygiëne postings geproduceerd.

Dit was een once in a lifetime experience. Bekijk de content die we gemaakt hebben op onder andere Facebook, YouTube, Twitter en Instagram.

Resultaten.

31,5 miljoen mensen bereikt, waarbij het sentiment erg positief was

35% positief, 64% neutraal en 1% negatief

Instagram had de hoogste engagement rate (6.06% vs 1.22% benchmark)

Twitter heeft veruit voor het meeste bereik gezorgd (28.1 miljoen mensen).

Meer van Snip Snap.